Opintojaksot
Voit koostaa opintosi haluamistasi opintojaksoista.
Ilmoittaudu kaikille toteutuksille AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Voit koostaa opintosi (20-30 op) haluamistasi opintojaksoista. Asiantuntijana digimarkkinointitoimistossa 5 op. -opintojakso on pakollinen toimistossa ensimmäistä kertaa opiskeleville.
Alta löydät tarkemmat tiedot opintojaksojen sisällöistä. Ilmoittaudu kaikille toteutuksille mukaan toteutuksen: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic -toteutuksen kautta Pepissä.
Asiantuntijana digimarkkinointitoimistossa 5 op on kaikille Labticissa ensimmäistä kertaa opiskeleville pakollinen opintojakso. Opintojaksolla opit tiimioppimismenetelmän ja toimit erilaisissa digimarkkinointitoimiston tehtävärooleissa.. Opintojaksoon sisältyy opiskelumenetelmään perehtyminen, treenit ja dialogitapaamiset, perehdytys toimistomaisen oppimisympäristön työkaluihin, asiakasprojektien toteutus tapaamisineen sekä oman kehittymissuunnitelman toteutus ja toimiston kehittäminen.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa omaa osaamista ja kehittää itseohjautuvasti asiantuntijuuttaan.
- hyödyntää tiimioppimisen menetelmiä.
- soveltaa asiakaspalvelu-, neuvottelu- ja myyntitaitoja asiakaskohtaamisissa.
- hallita asiakasprojekteja osana tiimiä.
- tunnistaa kehittämismahdollisuuksia osana työyhteisöä.
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen on niin sanottu digimarkkinoinnin peruskurssi. Siitä kannattaa aloittaa, jos digimarkkinointia ei ole opiskellut aiemmin.
Opintojaksolla tutustutaan digimarkkinoinnin suunnitteluun ja peruskäsitteisiin. Lisäksi kurssilla tutustutaan tärkeimpiin taktiikoihin (mm. sisältömarkkinointi, sosiaalinen media, hakukoneoptimointi, sähköposti) sekä markkinoinnin mittaamiseen.
Opintojakson käytännön projektina toteutetaan asiakkaalle digimarkkinoinnin aloituspaketti pienyrittäjälle, joka koostuu digimarkkinointisuunnitelmasta sekä siihen pohjautuvista toimenpiteistä.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa määritellä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
- analysoida yrityksen digitaalista toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman
- selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat digitaaliset markkinointitaktiikat
- soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- mitata ja analysoida digitaalista markkinointia
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Sisällöntuotanto 3-10 op. -opintojaksolla toteutetaan kuva- ja tekstisisältöjä muiden opintojaksojen projekteihin. Markkinoijan on hyvä hallita perustaidot kirjallisesta ja visuaalisesta sisällöntuotannosta. Opintojaksolla opit toteuttamaan laadukkaita teksti- ja kuvasisältöjä.
Opintojakso koostuu seuraavista aihealueista: viestinnän suunnittelu 1 op, tekstinsuunnittelu 3 op, valokuvaus ja kuvankäsittely 3 op, graafinen suunnittelu 3 op. Tämän opintojakson tehtävät ovat yhteydessä muihin opintojaksoihin. Harjoitustehtävät suositellaan toteuttamaan asiakasyritykselle ja liittämään ne osaksi projektiraporttia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Integroitu markkinointiviestintä 5 op. on markkinoinnin osa-alueista näkyvin ja yleiskielellä markkinoinnista puhuttaessa tarkoitetaan useimmiten markkinointiviestintää. Se sisältää yrityksen omistetuttujen, ansaittujen ja maksettujen medioiden suunnittelun ja hallinnan. Integroidulla markkinointiviestinnällä tarkoitetaan viestintäkanavien integrointia ja koordinointia niin, että organisaatiosta ja sen tuotteista välittyy selkeä ja johdonmukainen viesti. Integroidun markkinointiviestinnän projekti voi olla markkinointiviestintäsuunnitelma, markkinointikampanja tai pienempää osa-aluetta koskeva suunnitelma, kuten somestrategia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Kasvuhakkerointi 10 op on lähestymistapa, jolla kehitetään
verkkopalveluiden kaupallisia tuloksia strukturoidun testauksen ja
markkinointimenetelmien optimoinnin avulla (Chaffey, Hemphill, &
Edmundson-Bird 2019). Tämän opintojakson tehtävänä on hakkeroida kasvua
Labtic-digimarkkinointitoimistolle. Projekti koostuu erilaisista
kasvuhakkerointitesteistä, jotka suunnittelet, toteutat ja raportoit
projektitiimisi kanssa.
* Opintojakson edeltävänä vaatimuksena on suorittaa 10 opintopisteen laajuinen Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen -opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- Selittää kasvuhakkeroinnin periaatteet ja käytännöt markkinoinnin johtamisessa kasvun saavuttamiseksi
- tuntee yrittäjämäisen markkinoinnin piirteet ja osaa hyödyntää innovatiivisia menetelmiä nopeasti muuttuvassa digitaalisessa toimintaympäristössä niukat resurssit huomioiden
- osaa soveltaa kohdennettuja kasvuhakkeroinnin tekniikoita nopeissa kokeilujaksoissa
- osaa hyödyntää markkinoinnin analytiikkaa ja markkinointiteknologiaa asiakaskokemuksen rakentamisessa
- osaa suunnitella optimoida ja kehittää yrityksen analytiikkaprosessia arvoa tuottavaksi
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Tällä opintojaksolla syvennytään verkossa tapahtuvaan kaupankäyntiin. Verkkokaupalla ei tarkoiteta ainoastaan verkkokauppa-alustaa, jolla kauppaa käydään vaan kaikenlaisia verkkokaupan muotoja, joita internet mahdollistaa. Tämän opintojakson projekti koostuu verkkokauppastrategiasta ja verkkokaupan tai verkkosivun käytännön toteutuksesta tai kehittämisestä. Projekti riippuu asiakkaan tarpeista. Et tarvitse aiempaa osaamista aihepiiristä, vaan opit toteutukseen vaadittavat taidot opintojaksolla.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
- suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
- tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Brändin rakentaminen 5 op Brändin rakentamisella on keskeinen merkitys liiketoiminnassa. Brändistrategian määrittely luo edellytykset kilpailussa menestymiselle.
Brändi on joukko odotuksia, muistoja, tarinoita ja suhteita, jotka yhdessä vaikuttavat kuluttajan päätökseen valita jokin tuote tai palvelu toisen sijasta (Seth Godin 2012). Brändin rakentaminen on yrityksen tietoisia toimia tämän mielikuvan aikaansaamiseksi. Brändin rakentaminen -opintojaksolla opit toteuttamaan brändin rakentamisen keskeiset vaiheet ja kiteyttämään brändin viestinnällisin keinoin. Opintojakson projekti koostuu brändin lanseeraussuunnitelmasta ja brändiohjeistuksesta asiakasyritykselle.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Täydentyy...
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Täydentyy...
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Muut projektit Voit halutessasi suorittaa Labticissa myös muita markkinointiin liittyviä projekteja. Aiempina lukukausina opiskelijat ovat toteuttaneet omasta aloitteestaan mm. Labtic Podin, järjestäneet Labticille webinaarin, sekä ideoineet rekrytointikampanjan Kotipizzalle.
Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic
Ilmoittaudu kaikille opintojaksoille Pepin kautta toteutuskoodilla
AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic