Opintojaksot

Voit koostaa opintosi haluamistasi opintojaksoista.
Ilmoittaudu kaikille toteutuksille AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic 

Ilmoittaudu Pepissä

Voit koostaa opintosi (20-30 op) haluamistasi opintojaksoista. Asiantuntijana digimarkkinointitoimistossa 5 op. -opintojakso on pakollinen toimistossa ensimmäistä kertaa opiskeleville. 

Alta löydät tarkemmat tiedot opintojaksojen sisällöistä. Ilmoittaudu kaikille toteutuksille mukaan toteutuksen: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic -toteutuksen kautta Pepissä.

AL00CU85 Asiantuntijana Digimarkkinointitoimistossa 5 op (pakollinen)

Asiantuntijana digimarkkinointitoimistossa 5 op on kaikille Labticissa ensimmäistä kertaa opiskeleville pakollinen opintojakso. Opintojaksolla opit tiimioppimismenetelmän ja toimit erilaisissa digimarkkinointitoimiston tehtävärooleissa.. Opintojaksoon sisältyy opiskelumenetelmään perehtyminen, treenit ja dialogitapaamiset, perehdytys toimistomaisen oppimisympäristön työkaluihin, asiakasprojektien toteutus tapaamisineen sekä oman kehittymissuunnitelman toteutus ja toimiston kehittäminen.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • tunnistaa omaa osaamista ja kehittää itseohjautuvasti asiantuntijuuttaan.
  • hyödyntää tiimioppimisen menetelmiä.
  • soveltaa asiakaspalvelu-, neuvottelu- ja myyntitaitoja asiakaskohtaamisissa.
  • hallita asiakasprojekteja osana tiimiä.
  • tunnistaa kehittämismahdollisuuksia osana työyhteisöä.

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen on niin sanottu digimarkkinoinnin peruskurssi. Siitä kannattaa aloittaa, jos digimarkkinointia ei ole opiskellut aiemmin.

Opintojaksolla tutustutaan digimarkkinoinnin suunnitteluun ja peruskäsitteisiin. Lisäksi kurssilla tutustutaan tärkeimpiin taktiikoihin (mm. sisältömarkkinointi, sosiaalinen media, hakukoneoptimointi, sähköposti) sekä markkinoinnin mittaamiseen.

Opintojakson käytännön projektina toteutetaan asiakkaalle digimarkkinoinnin aloituspaketti pienyrittäjälle, joka koostuu digimarkkinointisuunnitelmasta sekä siihen pohjautuvista toimenpiteistä.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • osaa määritellä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
  • analysoida yrityksen digitaalista toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman
  • selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
  • tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat digitaaliset markkinointitaktiikat
  • soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
  • mitata ja analysoida digitaalista markkinointia

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Sisällöntuotanto 3-10 op.  -opintojaksolla toteutetaan kuva- ja tekstisisältöjä muiden opintojaksojen projekteihin. Markkinoijan on hyvä hallita perustaidot kirjallisesta ja visuaalisesta sisällöntuotannosta. Opintojaksolla opit toteuttamaan laadukkaita teksti- ja kuvasisältöjä.

Opintojakso koostuu seuraavista aihealueista: viestinnän suunnittelu 1 op, tekstinsuunnittelu 3 op, valokuvaus ja kuvankäsittely 3 op, graafinen suunnittelu 3 op. Tämän opintojakson tehtävät ovat yhteydessä muihin opintojaksoihin. Harjoitustehtävät suositellaan toteuttamaan asiakasyritykselle ja liittämään ne osaksi projektiraporttia.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
  • hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
  • suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
  • käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Integroitu markkinointiviestintä 5 op. on markkinoinnin osa-alueista näkyvin ja yleiskielellä markkinoinnista puhuttaessa tarkoitetaan useimmiten markkinointiviestintää. Se sisältää yrityksen omistetuttujen, ansaittujen ja maksettujen medioiden suunnittelun ja hallinnan. Integroidulla markkinointiviestinnällä tarkoitetaan viestintäkanavien integrointia ja koordinointia niin, että organisaatiosta ja sen tuotteista välittyy selkeä ja johdonmukainen viesti.  Integroidun markkinointiviestinnän projekti voi olla markkinointiviestintäsuunnitelma, markkinointikampanja tai pienempää osa-aluetta koskeva suunnitelma, kuten somestrategia.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
  • selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
  • kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
  • luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
  • vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
  • määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Kasvuhakkerointi 10 op on lähestymistapa, jolla kehitetään verkkopalveluiden kaupallisia tuloksia strukturoidun testauksen ja markkinointimenetelmien optimoinnin avulla (Chaffey, Hemphill, & Edmundson-Bird 2019). Tämän opintojakson tehtävänä on hakkeroida kasvua Labtic-digimarkkinointitoimistolle. Projekti koostuu erilaisista kasvuhakkerointitesteistä, jotka suunnittelet, toteutat ja raportoit projektitiimisi kanssa.

* Opintojakson edeltävänä vaatimuksena on suorittaa 10 opintopisteen laajuinen Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen -opintojakso.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • Selittää kasvuhakkeroinnin periaatteet ja käytännöt markkinoinnin johtamisessa kasvun saavuttamiseksi
  • tuntee yrittäjämäisen markkinoinnin piirteet ja osaa hyödyntää innovatiivisia menetelmiä nopeasti muuttuvassa digitaalisessa toimintaympäristössä niukat resurssit huomioiden
  • osaa soveltaa kohdennettuja kasvuhakkeroinnin tekniikoita nopeissa kokeilujaksoissa
  • osaa hyödyntää markkinoinnin analytiikkaa ja markkinointiteknologiaa asiakaskokemuksen rakentamisessa
  • osaa suunnitella optimoida ja kehittää yrityksen analytiikkaprosessia arvoa tuottavaksi

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Tällä opintojaksolla syvennytään verkossa tapahtuvaan kaupankäyntiin. Verkkokaupalla ei tarkoiteta ainoastaan verkkokauppa-alustaa, jolla kauppaa käydään vaan kaikenlaisia verkkokaupan muotoja, joita internet mahdollistaa. Tämän opintojakson projekti koostuu verkkokauppastrategiasta ja verkkokaupan tai verkkosivun käytännön toteutuksesta tai kehittämisestä. Projekti riippuu asiakkaan tarpeista. Et tarvitse  aiempaa osaamista aihepiiristä, vaan opit toteutukseen vaadittavat taidot opintojaksolla.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • arvioida erilaisten liiketoimintamallien soveltamista verkossa
  • luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
  • tunnistaa resurssit, joita tarvitaan verkkokaupankäynnissä
  • suunnitella käyttäjäystävällisen digitaalisen kokemuksen
  • tunnistaa verkkokauppaan liittyviä trendejä ja ilmiöitä

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Brändin rakentaminen 5 op Brändin rakentamisella on keskeinen merkitys liiketoiminnassa. Brändistrategian määrittely luo edellytykset kilpailussa menestymiselle.

Brändi on joukko odotuksia, muistoja, tarinoita ja suhteita, jotka yhdessä vaikuttavat kuluttajan päätökseen valita jokin tuote tai palvelu toisen sijasta (Seth Godin 2012). Brändin rakentaminen on yrityksen tietoisia toimia tämän mielikuvan aikaansaamiseksi. Brändin rakentaminen -opintojaksolla opit toteuttamaan brändin rakentamisen keskeiset vaiheet ja kiteyttämään brändin viestinnällisin keinoin. Opintojakson projekti koostuu brändin lanseeraussuunnitelmasta ja brändiohjeistuksesta asiakasyritykselle.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

  • hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
  • kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
  • tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
  • tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
  • laatia brändin rakentamissuunnitelman

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Täydentyy... 

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Täydentyy...

Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Muut projektit    Voit halutessasi suorittaa Labticissa myös muita markkinointiin liittyviä projekteja. Aiempina lukukausina opiskelijat ovat toteuttaneet omasta aloitteestaan mm. Labtic Podin, järjestäneet Labticille webinaarin, sekä ideoineet rekrytointikampanjan Kotipizzalle.

 Ilmoittaudu Pepin kautta toteutuskoodilla: AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Ilmoittaudu kaikille opintojaksoille Pepin kautta toteutuskoodilla

AL00CU84 Digimarkkinointitoimisto Labtic

Ilmoittaudu Pepissä